Nedávno potvrdená revidovaná Smernica o obnoviteľných zdrojoch energie (REDIII) vyžaduje, aby 42 % vodíka využívaného v priemysle v Európe pochádzalo do roku 2030 z udržateľných zdrojov. Spolu s plánmi na vybudovanie vodíkových čerpacích staníc v minimálnych intervaloch 200 km pozdĺž regionálnych TEN-T koridorov (transeurópska dopravná sieť) sa Európa stavia do centra využívania vodíkovej technológie.
Toyota očakáva, že Európa sa do roku 2030 stane jedným z najväčších trhov s vodíkovými palivovými článkami na svete, pričom sa bude neustále zvyšovať počet rôznych aplikácií v oblasti mobility a výroby energie. Ďalšie opatrenia v oblasti investícií a regulácií podporujú rozvoj a rast trhu. Patria medzi ne investície v rámci programu Zelená dohoda pre Európu (Green Deal) v hodnote 45 miliárd eur do roku 2027 alebo podpora z Fondu dopravnej infraštruktúry EÚ, ktorý poskytuje 284 miliónov eur - teda približne tretinu svojho rozpočtu - na inštaláciu vodíkových čerpacích staníc.
Nedávno potvrdená revidovaná Smernica o obnoviteľných zdrojoch energie (REDIII) vyžaduje, aby 42 % vodíka využívaného v priemysle v Európe pochádzalo do roku 2030 z udržateľných zdrojov. Spolu s plánmi na vybudovanie vodíkových čerpacích staníc v minimálnych intervaloch 200 km pozdĺž regionálnych TEN-T koridorov (transeurópska dopravná sieť) sa Európa stavia do centra využívania vodíkovej technológie.
Toyota očakáva, že Európa sa do roku 2030 stane jedným z najväčších trhov s vodíkovými palivovými článkami na svete, pričom sa bude neustále zvyšovať počet rôznych aplikácií v oblasti mobility a výroby energie. Ďalšie opatrenia v oblasti investícií a regulácií podporujú rozvoj a rast trhu. Patria medzi ne investície v rámci programu Zelená dohoda pre Európu (Green Deal) v hodnote 45 miliárd eur do roku 2027 alebo podpora z Fondu dopravnej infraštruktúry EÚ, ktorý poskytuje 284 miliónov eur - teda približne tretinu svojho rozpočtu - na inštaláciu vodíkových čerpacích staníc.