Cirkulácia

Budovanie obehovej ekonomiky
Urýchľujeme príležitosti na rozvoj plne udržateľného obehového hospodárstva, čím ďalej posilňujeme náš dlhodobý 360-stupňový prístup k znižovaniu, opätovnému používaniu, recyklácii a zhodnocovaniu.
  • Začíname od dizajnu

    Mantra štyroch R - Reduce, Reuse, Recycle a Recover - pomáha definovať naše neustále zlepšovanie spôsobu navrhovania vozidiel. Pomáha nám premýšľať o tom, ako môžeme v budúcnosti vyrábať ešte čistejšie a efektívnejšie vozidlá. Robíme to tak, že používame inovatívne materiály a alternatívne systémy pohonu, pričom minimalizujeme emisie uhlíka a využívanie cenných prírodných zdrojov. Naše vozidlá navrhujeme s koncepciou ľahkej demontáže, pričom uprednostňujeme diely a materiály, ktoré sa dajú znovu použiť. Tie sa dajú opätovne spracovať na použitie vo výrobe, recyklovať alebo dokonca použiť ako alternatívny zdroj energie.

  • Efektívne využívanie zdrojov a znižovanie výrobných nákladov

    Neustále hľadáme ďalšie spôsoby opätovného použitia predmetov a zdrojov. Znižuje sa tým dopyt po surovinách, šetrí sa energia a pomáha sa chrániť životné prostredie. Pri našich výrobných operáciách dbáme na to, aby sme zdroje opätovne používali, a nie nimi plytvali. To sa týka aj vody a všetkých prebytočných materiálov z našich výrobných procesov. Recykláciou vecí nespotrebujeme toľko nových zdrojov alebo materiálov na výrobu nových. Pri výrobe nových vozidiel používame recyklované materiály a hľadáme spôsoby, ako recyklovať komponenty z našich vozidiel, napríklad súčiastky z našich hybridných pohonných jednotiek. Možnosť recyklácie je navrhnutá vo všetkých našich vozidlách.

  • Predĺženie životnosti dielov vozidla

    Počas prevádzky vozidla na cestách sa mnohé jeho časti dajú obnoviť a opätovne použiť. Rovnaké zásady platia aj pri príprave vozidla na zošrotovanie. Stále môže obsahovať mnoho dielov, ktoré sa dajú obnoviť a opätovne použiť. Prevádzkujeme komplexný program repasovania dielov, v rámci ktorého odoberáme použité diely z našej európskej siete predajcov. Vrátené diely sa skontrolujú a obnovia vo výrobnom stredisku, pričom všetky opotrebované prvky sa vymenia. Diel sa opätovne zostaví, zabalí a sprístupní zákazníkom za konkurenčné ceny.

  • Od motorov a batérií až po palivové články

    Medzi hlavné položky, ktoré môžeme renovovať a používať, patria kompresory klimatizácie, automatické prevodovky, posilňovače riadenia, hlavy valcov, motory a spojkové súpravy. Taktiež hľadáme spôsoby, ako z našich dielov získať čo najviac, aby sme ich mohli stále využívať ako zdroje. Poskytujeme druhý život našim komínom palivových článkov, takže sa využívajú ako generátory energie. Na globálnej úrovni sme tiež svedkami toho, že hybridné batérie sa získavajú z našich vozidiel a využívajú sa na uskladnenie čistej energie vyrobenej zo slnečnej energie.

  • Predchádzanie vzniku odpadu

    Aby sme obmedzili množstvo odpadu na minimum, snažíme sa z našich výrobných operácií získať čo najviac. Spolupracujeme so špecializovanými partnermi, aby sme vytvorili čo najlepšie procesy likvidácie našich vozidiel. Aj tie najjemnejšie zvyšky odpadu sa dajú zhodnotiť a využiť, napríklad ako alternatívny zdroj paliva pre priemysel. Šetríme aj vodou tým, že ju používame čo najmenej a recyklujeme odpadovú vodu, ktorá vzniká pri našich výrobných procesoch. Naša pozornosť venovaná detailom znamená, že dokonca dbáme na to, aby boxy, v ktorých sa dodávajú naše diely, boli navrhnuté na daný účel a mohli sa opakovane používať.

  • Zber a recyklácia batérií

    V prípade hybridných batérií, ktoré odoberáme a ktoré sa nedajú opätovne použiť, napríklad ako náhradná batéria v inom vozidle alebo ako samostatné jednotky na uskladnenie energie, spolupracujeme s vysoko kvalifikovanými a akreditovanými špecializovanými spoločnosťami, ktoré vykonávajú zber a recykláciu.

    Spoločnosť SNAM so sídlom vo Francúzsku je zodpovedná za spracovanie nikel-metalhydridových batérií, ktoré sa používajú vo väčšine našich hybridných elektrických vozidiel. Spoločnosť Umicore sa zaoberá lítium-iónovými batériami, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v modeloch Prius+ a Prius Plug-in v Belgicku. V prípade všetkých lítium-iónových batérií vo zvyšku Európy spolupracujeme so spoločnosťou Reneos, sieťou národných systémov zberu batérií a recyklátorov. Všetci naši partneri používajú najmodernejšie techniky na zhodnotenie čo najväčšieho množstva materiálu a zabezpečujú, aby nedošlo k poškodeniu životného prostredia.

  • Recyklácia plastov

    V období do roku 2050 chce Toyota vybudovať spoločnosť, ktorá bude v celosvetovom meradle maximálne recyklovať plasty. Za týmto účelom chceme do roku 2030 zvýšiť používanie recyklovaných plastov viac ako trojnásobne v porovnaní so súčasnou úrovňou - a do tohto obdobia úplne prejsť na interiéry bez kože.

    Okrem existujúcich iniciatív zameraných na zber a recykláciu nárazníkov vymenených počas opráv u predajcov, s cieľom opätovne použiť zvyšky z drvičov automobilov (ASR) z vozidiel po dobe životnosti ako materiál, ktorý sa doteraz opätovne používal ako teplo, plánujeme použiť recyklované plastové materiály z ASR v nových vozidlách s využitím technológií drvenia a triedenia spoločnosti Toyota Metal Co., Ltd.

  • Ošetrenie vozidla po ukončení životnosti

    V rámci projektu Toyota Global 100 Dismantlers Project sme v Belgicku zriadili naše prvé modelové zariadenie v Európe spolu s Comet Group, belgickou spoločnosťou špecializujúcou sa na spracovanie vozidiel po dobe životnosti. So spoločnosťou Comet sme uskutočnili ukážku vhodnej demontáže elektrických vozidiel s palivovými článkami (FCEV) v súlade s videomanuálom o vhodnom spracovaní a recyklácii.

    V Európe budeme rozširovať naše modelové zariadenia s cieľom objasniť požiadavky na zariadenia, prevádzku, spracovanie a recykláciu odpadu na mieste a prispieť k vytvoreniu sociálnych systémov na vhodné spracovanie a recykláciu vozidiel po dobe životnosti.