Systém eCall v prípade vážnej dopravnej nehody automaticky volá na tiesňovú linku 112, čím šetrí vzácne sekundy času a odosiela žiadosť o pomoc vždy, keď to nie ste schopní urobiť sami.
Systém eCall sa automaticky aktivuje vtedy, keď dôjde k vystreleniu airbagov vo vozidle, prípadne pri iných okolnostiach, kedy systém rozpozná, že došlo k vážnej nehode. Systém eCall používa vlastnú SIM kartu na vytočenie čísla tiesňovej linky a zabudovaný modul GPS na určenie polohy a smeru jazdy vozidla.
Systém eCall je tiež možné spustiť manuálne stlačením tlačidla v situáciách, kedy je potrebné privolať zložky integrovaného záchranného systému, napríklad ak ste svedkami vážnej dopravnej nehody.
Podľa odhadov dokáže automatický systém eCall skrátiť dobu odozvy v mestských oblastiach o 40 %, resp. o 50 % mimo mesta, čím napomáha znižovať počty smrteľných nehôd a prípadov závažných zranení.
eCall je navrhnutý tak, aby pri bežnej prevádzke nebol sledovateľný a nepodliehal žiadnemu stálemu zaznamenávaniu polohy.
eCall je navrhnutý tak, aby údaje v internej pamäti systému boli automaticky a systematicky odstraňované.
Služba eCall sa poskytuje bezplatne.